רשימת המועמדים לבחירות 2014 לוועד העובדים

Saturday 21 כJun, 2014

חברות וחברים,

הבחירות לוועד העובדים של איגוד המורות והמנחות של תכנית היל”ה ייערכו בשבוע הקרוב, בין התאריכים 26/6 ועד ל-30/6. הבחירות ייערכו באמצעות האינטרנט, והודעה על הליך הבחירות הכוללת מידע מפורט לגבי אופן ההצבעה תישלח לקראת תחילת ההצבעה לכל החברות והחברים באיגוד. לאור הלקחים שהופקו בשנה שעברה, “כוח לעובדים” עבר לעבוד עם מערכת אחרת, ואף הקצה תקציב משמעותי לשם כך, כדי שמערכת תהיה פשוטה לשימוש, מהימנה ונגישה.

בבחירות השנה ייבחרו 15 מועמדים, וזהו גם מספר החברים שהגישו מועמדות. עם זאת, חשוב שתצביעו כדי להראות את אמונכם בוועד שייבחר. להלן רשימת המועמדים, בסדר אלפביתי.

אהרון יעקב

מורה לאזרחות בתכנית היל”ה משנת 2011 וכן מורה לאזרחות במסגרות חינוך נוספות. בעל תואר ראשון בחינוך ותואר שני במנהל החינוך.

רוצה לקדם: שיפור תנאי העבודה של מורי היל”ה, במגמה להשוותם לתנאי העסקה של משרד החינוך. קידום וטיפוח נושא ההשתלמויות של מורי היל”ה.

אימאן אגבאריה

תושבת אום אל פחם. מורה עם תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי והיסטוריה. החינוך הבלתי פורמלי מאוד מתאים לתכנית היל”ה, ואופי הפעילות החינוכית שנעשית בה. הניסיון שלי עם “רשת עתיד” בעניין האישי הראה כי קיימת הרבה בעיות, שנאלצתי לפתור אותם לבד בלי עזרה מהמנהלים שלי. הצלחתי לקבל את כל הזכויות שלי אחרי מאמץ אישי גדול, והיום אני יודעת היטב איך מתנהלת רשת עתיד ולמי לפנות בכל בעיה.

רוצה לקדם: קבלת זכויות ותנאי שכר נורמליים לא פחות משום בית ספר ממשלתי אחר, במיוחד שאנחנו ברשת “עתיד” עובדים מול תלמידים שדורשים יותר מאמץ בגלל מצבם האישי והחברתי. חשוב לי במיוחד לטפל בקבלת נקודות זכות לשדרוג השכר והתנאים כמו לידה, מבחנים, השתלמויות.

אמירה אבו אחמד

בוגרת תואר ראשון מדעי ההתנהגות, הוראה בחינוך המיוחד. מורה בתכנית הילה כבר 4 שנים. חברת ועד בשנה האחרונה.

רוצה לקדם: להגדיל את המודעות של מורות מהמגזר הערבי לזכויות שהלן במסגרת ההתארגנות, ולהיאבק נגד הפחד שקיים במגזר מפני ההתארגנות ושיתוף פעולה עם הועד.

זיוה אילני

12 שנות ותק במסגרת היל”ה,  מלמדת בחסות הנוער, לימדתי גם בקידום נוער עד לפני שנה. ממובילות המאבק לזכויות מורים במסגרת היל”ה.

רוצה לקדם: מקווה להגיע להעסקה ישירה של כלל מורי ישראל. מקווה שכל מי שעוסק בתחום ההוראה בהיל”ה יזכה ליחס הוגן מצד כל השותפים לעשייה.

טלילה אילון

מורה לאנגלית. מלמדת בתכנית היל”ה מאז 2004, ברמת השרון ובתל אביב. פעילה בהתארגנות משנת 2010 וחברת ועד משנת 2012.

רוצה לקדם: אמשיך לתרום מזמני ומרצי לבניית כוחו של הועד, הקשר שלו עם השטח, מאבקו לשמירה על זכויות המורות בתכנית, וקידום מעמדן המקצועי והתעסוקתי.

לאה שמש

מורה ל-10 שנות לימוד. בעלת מספר תארים. תעודת הוראה ,רישיון הוראה , ותק של שנים בהוראה. אוהבת מאוד את התלמידים ולהיות בוועד.

רוצה לקדם: זכויות המורים. הגברת מוטיבציית המורים לדעת ולקחת חלק בפעולות הנעשות ולהיות יותר אכפתיים.

לטיפה עבד אלגני

מורה לחינוך מיוחד בעארבה, שנה שלישית. מלמדת מתמטיקה וערבית. שומרת על קשר טוב עם התלמידים. חברת ועד בשנה האחרונה.

רוצה לקדם: במצב הקיים העבודה של הוועד טובה אבל יש כמה דברים שצריך לשפר, כמו מעקב אחרי ההיענות של עתיד לפניות שלנו בנושא שכר. כמו כן, יש לפעול לחזור ללמידה פרטנית. רוצה לפעול לפתרון כל הבעיות של המורות בתכנית.

מורן קרן

בת 37, מורה להיסטוריה וגאוגרפיה ברמת גן.

רוצה לקדם: לקדם את הקשר בין צרכי השטח ודרישות השטח לוועד. ליידע, לעדכן ולשתף את המורים בזכויות שלהם.

מיקי פישר

חברה באיגוד ובוועד מיום הקמתו. מתעסקת בעיקר בקשר עם המורים בשטח. באיגוד פעלתי לצרוף מורים, ולשמירה על קשר פרטני עם המורים.

רוצה לקדם: יישום סעיפי ההסכם. החזרת כל המורים, וכל שעות העבודה למורים הוותיקים המעוניינים בתחילת שנה הבאה. יצירת ועדת פרט, מורות ומנחות, ועוד.

מירי עוז

בוגרת  תואר ראשון בחינוך ומדעי החברה (כלכלה וסוציולוגיה). ניסיון מקצועי בחינוך הפנימייתי (13 שנים בחסות הנוער) ובמרכזי חירום לילדים בסיכון (4 שנים) שימשתי כרכזת אזורית בעמותת “שלומית” (שירות לאומי) באזור הגליל המערבי במשך 4 שנים. כיום מלמדת בתכנית היל”ה, ב-4 מרכזים בקריות, גאוגרפיה ואזרחות. עד כה פעולותיי באיגוד אופיינו בעשייה בלתי פורמלית בכל הקשור למורים חדשים ושאינם בארגון כדי שיקבלו את זכויותיהם על פי הסכם הקיבוצי.

רוצה לקדם: אשמח לקדם את נושא רווחת העובדים, ולשמש נציגה באזור הקריות וחיפה לכל מענה שנדרש עבור מורי היל”ה מול רכזי ומנהלי השכלה.

עידו מזרחי

מלמד ספרות, אזרחות, מחשבים ומקצועות 10 בחיפה. אוהב מאוד את התלמידים והתלמידות שלי, חושב שהיל”ה הוא מקום מאוד מיוחד שיש בו הזדמנות ליצירת קשר אמתי, עמוק ומלא משמעות בין תלמידים\ות, מורות\ים, מדריכים\ות, מנהלות\ים. הייתי רוצה להגיע למצב שבו המערכת תומכת בהתפתחות של הקשרים האלו, ובהתפתחות של התלמידים\ות שלה ושל המורות\ים שלה (אני למדתי המון פשוט מלהיות עם התלמידים\ות שלי, ולהקשיב להם\ן) – פשוט שהמערכת תהיה מקבלת, אוהבת, ושתדע לתמוך ולהביע הערכה למורות שלה, מה שלצערי לא תמיד קורה (ואפילו הרבה פעמים לא קורה). מאמין באי-אלימות ובתקשורת מקרבת כדרך חיים. לקראת סוף השנה הצטרפתי לשתי פגישות של הוועד, והקשבתי למורות שעובדות במרכז שלי ולמה שמטריד אותן.

רוצה לקדם: להצליח להגדיל את מערך ההקשבה של הועד למורות ולצורכיהן – לשמוע את הבעיות שיש למורות וללוות אותן בהתמודדות שלהן עם המערכת. בעצם, שתהיה לכל מורה בהיל”ה כתובת אנושית ברורה שהיא מכירה וסומכת עליה, שמבינה בענייני הועד, ויודעת מספיק לגבי מה אפשר לעשות במצבים שונים, ולמי לפנות באילו שאלות. נראה לי שגם חשוב לפעול למען הבהרה של הקריטריונים של המשך העסקה (לפי מה בדיוק מודדים את המורות – ציוני בגרות, חוות דעת של תלמידים\ות, התחושות של המנחה, …). אני מכיר לא מעט מורות שפחדו לקראת סוף השנה שלא יחדשו את ההעסקה שלהן, למרות שבהסכם הקיבוצי כתוב שאסור להפחית את היקף ההעסקה. וכמובן, כל הנושא של הפחתת שעות לקראת שנה הבאה. גם נושא ההשתלמויות נראה לי בעייתי – הרבה מורות מרגישות שחלקים גדולים מההשתלמויות לא רלוונטי לגביהן, ועדיין מכריחים אותן ללכת  ל-2  השתלמויות בשנה, עם בעיות בקבלת הגמול, עם בעיות בקבלת החזרי נסיעות. בעיקר, מה שחשוב לי הוא פשוט לטפל ולנסות למצוא פתרונות למה שעולה מהמורות עצמן.

עינת אברהמי

אני מורה לאזרחות בתוכנית היל”ה מזה חמש שנים, מלמדת במרכז ההשכלה בתל אביב מזא”ה ותל אביב כפיר, אני בת 35 ואמא לילד בן 3.  פעילה בוועד למעלה מארבע שנים. לקחתי חלק במאמצים להקמתו ואחר כך במאבק על תנאי העסקה שלנו מול משרד החינוך והחברות הקבלניות שמפעילות את התכנית. הייתי ואני עדיין חלק מצוות המשא ומתן.

רוצה לקדם: אמשיך לשמור על הזכויות שלנו, הזכויות שמקנה לנו החוק והזכויות שמוקנות לנו מכוח ההסכם הקיבוצי. במקביל אני רוצה לקדם העסקה ישירה שלנו על ידי משרד החינוך והשוואת תנאינו לתנאי מורים שמועסקים ישירות על ידי משרד החינוך.

עמית רמון

מורה למתמטיקה בתכנית היל”ה, חבר ופעיל בוועד מעל לשלוש שנים. הייתי בצוות המשא ומתן ובין מנסחי ההסכם הקיבוצי, אני אחראי על הנושאים המשפטיים ועל הקשר עם היועץ המשפטי של הוועד, חבר בצוות הקשר עם “עתיד”. בנוסף, אני חבר ב”צוות ארגון”, הנהגת “כוח לעובדים”.

רוצה לקדם: אמשיך לפעול ליישום ההסכם הקיבוצי כפי שפעלתי עד עכשיו, ולמיצוי זכויותיה של כל מורה ומנחה. אני רואה חשיבות רבה בקיומו של ועד חזק ופעיל, שפועל להרחבת הסניף ולהגדלת מספר חבריו, ליישום ההסכם, להגנה על כל עובד בתכנית, ולקידום ההיבטים המקצועיים של עבודתנו.

קלוד קדוש

מורה למתמטיקה, עובד באופקים ובבאר שבע כ–11 שנים. פעילותי באיגוד עד כה כללה השתתפות בהפגנות ובמפגשים שנעשו בבאר שבע, גיוס חברי לעבודה למאבקים של ההתארגנות, ופעילות הסברה ושמירת קשר עם חברי הועד.

רוצה לקדם: שמירת זכויות העובדים. לשמוע מהמורים בעיות שמתעוררות. לברר את זכויות המורים ולתת להם מענה.

רון שעירי

מלמד בקרית עקרון ורחובות. הייתי חבר בוועד הראשון של האיגוד.

רוצה לקדם: הגנה על זכויות המורים.

שירה חייט

גרה ביישוב כוכב יעקב שבבנימין, עובדת כשנתיים בהיל”ה בירושלים.

רוצה לקדם: קידום הזכויות למורים בהיל”ה, כך שיישארו מורים טובים ומקצועיים בקידום ויקבלו את מלוא הזכויות שמקבל כל מורה בישראל. לצוות את כל המורים לאיגוד מידי שנה כך שיהיו מודעים לזכויותיהם, מעודכנים על ידי הוועד באירועים ובהתפתחויות השונות, ונתינת מענה למורים על פי הצורך.

אפשרות התגובות סגורה.