רשימת המועמדות והמועמדים לבחירות 2013 להנהגה ולנציגות הסניף

Wednesday 3 כApr, 2013

1. אמירה אבו אחמד

בוגרת תואר ראשון מדעי התנהגות, הוראה בחינוך המיוחד. מורה בתוכנית היל”ה כבר 3 שנים.

אני מאמינה שהגישה החינוכית ההוליסטית מבקשת להשתית עקרונותיה על יחסים הומאניים של אמון וכבוד הדדים, קידום למידה רלוונטית והתנסותית, על קירבה בין אישית וטיפוח רגשות כלפי הזולת, על למידה תהליכית ויצירתית, על גיוון פלורליסטי ושותפות דמוקרטית ועל הוראה מקשרת ומתקשרת המקפידה למקם תכנים ואירועים בהקשרים רלוונטיים לעולם התלמידים.

2. עינת אברהמי

אני רואה בהוראה של התלמידים שלנו בתוכנית חשיבות רבה וגם זכות גדולה. למרבה הצער קובעי המדיניות רואים את הדברים אחרת. התחלתי לעבוד בתוכנית הילה לפני כארבע שנים. הרגשתי שאני פוגשת נערות ונערים ברגע מכריע בחייהם ויש לי הזדמנות להשפיע. עבודה קשה אך גם מספקת ומלאה באתגרים. מהר מאוד גם הבנתי שבתנאי העסקה כאלו לא אוכל להמשיך לעבוד בתוכנית לאורך זמן.

שקלתי לעזוב אבל בחרתי להצטרף לועד. בשלוש שנים האחרונות אני חברה פעילה בועד. הייתי שותפה להקמת הועד, למאבק ולצוות המשא ומתן. המאמץ הרב נשא פרי ויש לנו הישגים משמעותיים במכרז ובהסכם הקיבוצי, יחד עם זאת, לפנינו עוד הרבה אתגרים. יש לנו עוד הרבה עבודה כדי שההישגים שהגענו אליהם בהסכם הקיבוצי ובמכרז ימומשו. יש לטפל בבעיות השכר מהם רבים עוד סובלים ויש להמשיך לפעול מול משרד החינוך למעבר להעסקה ישירה. בעיות השכר ובעיות רבות נוספות בתכונית נגרמות ישירות משיטת הפעלת התוכנית באמצעות מכרז והעסקה עקיפה.

אני רוצה ומתכוונת להמשיך לפעול בועד בעניינים אלו.

3. טלילה אילון

מלמדת בתכנית הילה מזה 8 שנים. פעילה בהתארגנות המורות והמנחות מאז אוקטובר 2011 וחברת ועד מינואר 2012. במהלך השנה האחרונה השתתפתי בהוצאה לפועל של כל השביתות שהתקיימו, ופעלתי לבניית ושימור הקשר של ההנהגה עם השטח. לאחר חתימת ההסכם הקיבוצי, מוניתי לגזברית ההתארגנות.

למרות ההישגים המרשימים שהשגנו, עדיין יש הרבה עבודה לעשות לאכיפת ההסכם וחיזוק הקשר עם השטח. מתכוונת להקדיש את זמני לחיזוק הקשר עם השטח ולגיוס פעילים חדשים להתארגנות, גם לאחר הבחירות לוועד.

4. נועה אילון

מורה למתמטיקה ופסיכולוגיה, שנה שנייה בפרויקט הילה בירושלים ברחוב שלומציון.

זו שנתי השנייה בפרויקט הילה בירושלים. אני מאמינה בפרויקט הילה וברעיון שלכל נער ונערה מגיע שוויון הזדמנויות מלא בהשכלה וחינוך. כדי להגשים חזון זה מגיע לתלמידים מורים מקצועיים, מנוסים וטובים. לשם כך חייבים ליצור למורים תנאים טובים כדי שירצו לעבוד במקום מדהים זה וירצו גם להישאר. אני מצטרפת לוועד כדי לנסות לדאוג שזה מה שיהיה.

5. זיוה אילני

פעילה במאבק לשיפור מעמד מורי היל”ה. מורה בהיל”ה בחסות הנוער. רכזת לשון ארצית.

6. גבי ויינרוט

מורה היל”ה זו שנה שלישית במועצה האזורית גליל עליון.

7. אריה זליג

פעיל בועד המורים בארבע השנים האחרונות, נציג ועד המורים בכוח לעובדים, נמצא בקשר עם מרכזי למידה באזור השפלה, על פי החלוקה בין חברי הועד.

8. מוני חבשוש

בעבר עבדתי בהיל”ה תחת רשת אורט, עד שהוחלט להרע את תנאי העבודה באופן דרסטי, אז לא הייתה התארגנות של הוועד כמו שיש היום, ולכן פרשתי וחזרתי לפני כשנתיים. לכן אני מעריך מאוד את הישגי אלו שפעלו להשגת ההסכם הקיבוצי.

אני מציג את מועמדותי לחברות בוועד, כיוון שהפעילות של הפעילים הביאה לשינוי שהביא את כולנו למצב הרבה יותר טוב, ממה שהיה בהעסקה דרך החברה למתנ”סים.

לכן אני חושב שעל כולנו לתת כתף, ולסייע במידת האפשר בתחזוק ההסכם הקיבוצי ובשיפורו, ולא לחשוב שמישהו אחר יעשה בשבילי את העבודה.

אני מוכן להירתם ולסייע בכל מה שאוכל לתרום, אם זה בתחום בעיות שכר, זכות המורים להעסקה במשרה, לקידום המורים/מורות ולשיפור זכויות המורים ויחסי העבודה מול רשת “עתיד” ומשרד החינוך.

9. יבגניה מלמוד

אני מלמדת אנגלית בקידום נוער אשדוד. עליתי מרוסיה בשנת 1998. יש לי גם תואר שני בהנדסת מתמטיקה ומחשבים.

התחומים שחשוב לי לקדם: שיפור תנאים כלכליים וסוציאליים של עובדי ההוראה בסניפי קידום נוער. להתייחס לכל בקשה של העובדים בכבוד ובכובד ראש.

10. נתן סגן-כהן

מנחה חינוך-טיפול בקידום נוער-היל”ה מזה מספר שנים. בתחילה במחוז מרכז ובשנת הלימודים האחרונה במחוז תל אביב.

לא הייתי פעיל בסניף אך עקבתי אחר פעולות הוועד וההנהגה וחתימת ההסכם הקיבוצי ועודכנתי באופן תדיר על ידי חברי וחברותי המנחות.

התחומים שחשוב לי לקדם: נציגות למנחים ולמנחות בקרב ועד מורות ומנחות היל”ה ויחד מול רשת עתיד ומטה משרד החינוך לשמירה על זכויות העובדים וקידום הנושאים המשותפים כגון שכר המורים והחזרי נסיעות למנחים.

11. יוסף סואעד

מלמד ערבית, עברית והיסטוריה במרכז משגב.

חשוב שהיה ועד חזק ויגן על זכויות העובדים ויוכל לפעול לרווחת המורים בתכנית. סיסמתי: אם רוצים אנו יכולים.

12. עבד סמארה

מורה בהילה-16 שנים. נושא שני תארי מאסטר: (1) בחינוך –ניהול וארגון מערכות חינוך, (2) בביולוגיה.

מורה למדעים במערכת הפורמלית העל תיכונית. עתיר ידע והשתלמויות בחינוך, הוראת המדעים, הפסיכולוגיה.

פעילותי בסניף עד כה: מאבק להחזרת מורים שלא חזרו עם סיטואציות.

התחומים שחשוב לי לקדם:

  1. זכויות המורים,
  2. הטבת תנאי ההוראה של המורים,
  3. מעמד מורה חזק יותר ביחידות היל”ה.

13. לטיפה עבד אלגני

מורה לחינוך מיוחד בעארבה, שנה שנייה. מלמדת מתמטיקה וערבית. שומרת על קשר טוב עם התלמידים.

במצב הקיים העבודה של הוועד טובה אבל יש כמה דברים שצריך לשפר: מעקב אחרי ההיענות של עתיד לפניות שלנו בנושא שכר. כמו כן, יש לפעול לחזור ללמידה פרטנית.

רוצה לפעול לפתרון כל הבעיות של המורות בתכנית.

14. מיקי פישר

חברה באיגוד ובוועד מיום הקמתם. מתעסקת בעיקר בקשר עם המורים בשטח.

פעילותי בסניף עד כה: צרוף מורים, קשר פרטני עם המורים, דואר ועד היל”ה.

התחומים שחשוב לי לקדם הם: ישום סעיפי ההסכם, החזרת כל המורים, החזר כל שעות העבודה למורים הותיקים המעונינים בתחילת שנה הבאה, יצירת ועדות פרט, מורות מנחות ועוד.

15. קלוד קדוש

מורה למתמטיקה עובד באופקים ובבאר שבע כ-10 שנים.

פעילותי בסניף עד כה: השתתפות בהפגנות במפגשים שנעשו בבאר שבע. גיוס חברי לעבודה להשתתף בהשבתות. הסברה ושמירת קשר עם חברי הועד.

התחומים שחשוב לי לקדם:

  1. שמירת זכויות העובדים.
  2. לשמוע מהחברים בעיות שמתעוררות.
  3. לברר את זכויותיהם ולתת להם מענה.

16. עמית רמון

אני מלמד מתמטיקה בתכנית היל”ה זו השנה השלישית, חבר ופעיל בוועד מאז הקמתו בינואר 2011. אני בוגר לימודי הסבה להוראה בתכנית לחינוך לצדק חברתי, סביבתי וחינוך לשלום בסמינר הקיבוצים, וחבר בתנועת התחברות-תראבוט – תנועה יהודית-ערבית לשינוי חברתי ופוליטי (תנועה שותפה בחד”ש). אני חבר פעיל באספת הנציגים של כוח לעובדים וחבר בצוות ארגון (הנהגת כוח לעובדים). בחרתי לעבוד בתכנית היל”ה בגלל החשיבות הרבה שיש, בעיני, למתן הזדמנות נוספת לאותם בני נוער שנשרו ממערכת החינוך. לכן חשוב לי להיאבק לשיפור תנאי ההעסקה של המורים בתכנית היל”ה, ואני מתכוון להמשיך ולעשות במיטב יכולתי גם בשנה בקרובה.

פעילותי בסניף עד כה: במשך תקופת פעילותי בוועד הייתי שותף למאמצים להגדלת מספר חברי האיגוד, לגיבוש מסמך הדרישות, הייתי חבר בצוות המשא ומתן והייתי בין מנסחי ההסכם הקיבוצי.

אילו תחומים חשוב לי לקדם? ובאיזה אופן אני רואה לנכון לקדמם?

אמשיך לפעול ליישום ההסכם הקיבוצי כפי שפעלתי עד עכשיו, ולמיצוי זכויותיה של כל מורה ומנחה. אני רואה חשיבות רבה בקיומו של ועד חזק ופעיל, שפועל להרחבת הסניף ולהגדלת מספר חבריו, ליישום ההסכם, להגנה על כל עובד בתכנית, וללא התפשרות על ההיבטים המקצועיים של עבודתנו.

17. אורן שלמה

מורה לגאוגרפיה בהיל”ה מזה 4 שנים. דוקטורנט לפוליטיקה וממשל.

פעילותי בסניף עד כה: חבר ועד בשנה האחרונה ופעיל מזה שנה וחצי בהתאגדות. השתתפתי באופן מלא בקידום מטרותינו המשותפות בתקופת המאבק (כולל השתתפות בארגון הפגנות ושביתות, השתתפות בישיבות ועד, ושותף עם חבריי להנהגה להתווית דרכנו כאיגוד). כמו כן פעלתי בצוות תקשורת ובצוות שטח של האיגוד. מאוד גאה בעשייה ובהישגים שלנו אך עם זאת לפנינו דרך ארוכה בביסוס האיגוד ושמירה על האינטרסים של המורות והמורים.

אפשר לקרוא על השקפותי ברשימה שכתבתי והתפרסמה בעיתון “הארץ” בקישור הזה.

התחומים חשוב לי לקדם:

  1. שמירה על הישגי ההסכם ואכיפתם מול רשת עתיד.
  2. קידום נושאי רווחה באיגוד.
  3. צירוף מורות ומורים נוספים לאיגוד ושמירה על אחדות השורות והסולידריות.

18. אמיר שליט

אני מורה בתוכנית הילה מזה 11 שנה, מלמד תנ”ך, מחשבים, מתמטיקה, ואת מקצועות עשר שנות לימוד. אב לשלושה ילדים.

אני רואה בתוכנית הילה חשיבות עצומה, משום שהיא נותנת הזדמנות לנערות ונערים שנפלטו מכל מסגרת חינוכית אפשרית שלא באשמתם, לחזור למעגל ההזדמנויות החברתית

ולרכוש השכלה בסיסית שהיא התנאי להשתלבות בחברה.

המורים בתוכנית מיישמים צדק חברתי בכל יום , זוהי עבודת קודש ללא מרכאות.

לאחר מאבקים ממושכים הצלחנו להשיג בטחון תעסוקתי והכרה בזכויותינו הבסיסיות ועלינו

להמשיך ולבסס את מעמדנו ולדאוג לרווחת מורי הילה בכל המרכזים, כדי שנוכל להמשיך ולתת מענה פדגוגי וחברתי לנערות והנערים במסירות למרות הקשיים אותם כולנו מכירים.

19. לאה שמש

מורה ל-10 שנות לימוד-מלמדת מקצועות מלל וגם מתמטיקה ומדעים. בעלת תארים במדעי הטבע והרוח, נשואה +4 ילדים, גרה במרכז.

20. תמר שפיר-פינטו

מנחת השכלה משנת 2000 בתוכנית היל”ה.

אפשרות התגובות סגורה.